Tuesday, March 17, 2009

kagi

saya ada sorang kawan nun di selatan. dia paling tak suka bunyikan hon keretanya. macamana sekali pun dia dianiaya ketika di jalanan, dia tetap tak tekan hon kereta yang dipandu supaya berbunyi dan boleh memberitahu si pembuli. ada tak ada pun dia cuma cakap,

"tolonglah buat keputusan pakcikkkk!" andai kiranya pemandu di hadapan berada di tengah2 garisan pembahagi. migi tidak, hidari pun bukan. kami yang naik kereta dengannya selalu tepuk dahi kerana kesopanan dan kesusilaan cik puan ini membawa kereta.

itu satu, ada lagi sorang pun punya tabiat yang sama, tak akan bunyikan hon. sampai satu masa waktu nak raya, dia hantar kereta untuk servis. rupa-rupanya hon keretanya dah lama tak berfungsi. isk...tak ke bahaya kalau terjadi kecemasan, nanti hon ditekan tapi mulut yang keluarkan suara.

kenapa saya bercerita tentang ni? sebenarnya macam tak ada kena mengena. tapi cerita2 pengalaman kawan2 saya buat saya tersedar. rupa-rupanya dah lama doawo
hati saya telah terkunci tanpa saya sedari....

ok, sesiapa yang terlibat sila pulangkan kagi saya! he he he

p/s:
Tanoshikute mo kurushikute mo
Mou bokura wa aenai
Donna ni negattete mo

6 comments:

terrarosa said...

okes..
saya teka doawo = pintu
kagi = kunci ?

wakakaka....
saya juga tunggu peluang untuk bunyikan hon :P

asuHara sU said...

terra:

laa pandaiinyaaa..keskeskes

jangan tunggu lama2.

eve2eves said...

ehehe.. eh org johor mmg x suka bunyikkan hon ler..

yerr sesape terlibat pls pulangkan kagi asu yarr..

asuHara sU said...

eves:

o ye ke, aiseh..jarang2 bawak keta la.

Ibnurashidi said...

Salam ziarah...

http://ibnurashidi.blogspot.com/2009/03/kronologi-budaya-seks-umat-islam-di.html

artakus said...

ooo....kagi tu kunci! aku ingat kagi mcm dalam naruto tu....kage bunshin no jutsu (teknik pembahagi bayang) ^_^

waaah....hujung tu mcm ada luahan perasaan yang bergelora jek! kes kes kes...pinjam ketawa ko! :p