Wednesday, March 18, 2009

hujan

pagi ni malas betul nak bangun, apa taknya hujan mencurah2. barulah rasa menyesal tidur lambat. macam biasa pergi kerja dengan densha. setelah berapa lama menjadi warga densha, saya dah tau teknik2 untuk mendapatkan tempat selesa (dan mungkin boleh melelapkan mata) walaupun dalam keadaan berdiri. hebat bukan?



tadi dikoch 'saya' ada seorang gadis cina, muda lagi. saya jangkakan dia pelajar kolej. tiba2 dia hilang imbangan, nasib baik ada seorang kakak yang perasankannya dan jasa baik seorang kakak yang sedang duduk , bangun memberikan tempatnya. dalam pada tu kakak yang pemurah itu mula bercerita tentang insiden2 serupa ini. banyak juga pengalamannya berhadapan dgn situasi seperti yang terjadi pagi ini. tapi ayat terakhir yang saya ingat:

' yang akak herannya, muda2 pulak yang nak pengsan2 ni, ni mesti pasal tak jaga makan. mentang2 masih muda.....'

jadi, sesiapa yang masih muda atau bersangka muda, sila jaga corak pemakanan kamu. supaya kamu tidak termasuk di dalam senarai pengalaman kakak yang pemurah itu, atau memberi pengalaman baru seumpama itu pada orang lain.

p/s: shigoto! shigoto!

7 comments:

eve2eves said...

ke purak-purak pengsan supaya diberi tempat duduk.. :D

asuHara sU said...

eves:
ntah le, tp mmg merah le muka budak tu!

artakus said...

pemakanan dan self fintness!

hahahaha....ko memang jahat eves! tapi mungkin jugak kan! ^_^

FID said...

Alamak jgn lah buruk sangka.. tp mungkin jgk.. kkdg2 org skr ni tak nak BFAST dulu sebelum g keja tu yg jd pengsan tuuu.. jd BFAST dulu ya adik2 ada pengsan.. tu nasib ada org bolh angkat.. kalu takde kena angkat sendiri lah ya...

terrarosa said...

ya , bangun awal , makan dulu !!

*pesanan untuk diri sendir*

blackpurple @ jowopinter said...

Itulah dia.

Pernah pitam juga masa perhimpunan. Dulu-dulu-lah masa sekolah menengah dulu. Pasal tak makan-lah.

Hehehe!

asuHara sU said...

artakus:
betul betul betul ( ikut suara ipin+upin)

KF:
ha ha ha..betullah ni-chan!

terra:
ha jgn slalu tinggal sarapan mcm dolu2.

BP:
Kalau sekarang pengsan ada special nurse kan kang? hehehehe