Wednesday, November 12, 2008

gitar

semalam, saya disergah hizam. dah 5 tahun kami tak berjumpa. sejak majlis perkahwinan hizam di penang. dia masih macam dulu, cuma pipi dah berisi sahaja. dulu2 kami panggil hizam hairie othman sebab ada iras2 pelakon tu kononnya.

saya selalu minta hizam alunkan lagu itu dan ini dengan gitar. sebenarnya bukan minta, tapi lebih kepada paksaan! hahahaa....cerita pasal gitar ni, dah 2 orang saya berguru untuk bermain gitar. yang sorang cuma sempat berikan not lagu bangle pujaan saya, dan yang seorang fedup. kerana setiap sessi saya putuskan tali yang paling halus...hehehehhehe...tapi saya rasa macam membazir pulak darah seni yang ada warisan datuk saya dalam tubuh saya ini. mak cerita, beliau terkenal di kampung sebagai ketua ghazal....dan seorang ketua yang garang...pun macam saya. mak saya katalah. saya tak tahu kerana saya dapat berjumpa disaat usia terakhirnya sahaja.

p/s:mana nak carik gitar klasik yang murah tapi power ehhh?hehehehhe

4 comments:

rudy bluehikari said...

patutla la lama snyap... haaaa.. gambus gambus ok apa?

asuhara sue said...

rudy:

hahaha...kang takut x sampai plak tgn nak peluk gambus yg kembung tu!

artakus said...

ko kena pandai kan main game Guitar Hero kat PS2 dulu, baru boleh main yang betul punya! hahahaha!

orang ghazal ckp, pompuan tak berapa sesuai main gambus!

Atashi:- FID DESU said...

he3 assu = lah dgn ni-chan dulu nak belajar guitar, jd beli lah guitar kepok last2 belajar kemana guitar punya tali semua nya jd bersepai.. sampai larr ni note yg reti di baca DO RE ME FA SO LAR TI DO