Friday, November 14, 2008

e

waktu: semalam
lokasi: densha/train/keretapi
pakaian: Lelaki- seluar jean +t-shirt merah
Perempuan- baju kurung+ tudung itam+ sweater putih.



'kalau adik saya memang saya dah lempang!'

saya mengaku saya ini bukanlah orang yang baik dan tidak pernah melakukan dosa atau pun anti-sosial. tapi perbuatan 2 mahluk tuhan ini buat saya rasa loya. saya anggarkan yang P itu baru diawal 20an atau lewat belasan tahun mungkin dan yang L- saya yakin dalam 20an.

kenapa yang saya geram sangat?
sebab dia jadikan keadaan bersesak dalam densha ini sebagai peluang nak bercengkerama. gatal jek tangan saya nak sekeh mereka. siap periksa degupan jantung pasanganlah.....eeee.....kalau saya lebih besar dari dia memang saya dah lempangkan jek. macam papa shuhie buat satu masa dulu ( dia duduk di belakang couple yg asyik bercengkerama, kena sekeh skali dan berdas2 syarahan motivasi percuma, sebab malu durang turun di next bus stop).

saya pula yang malu dengan orang sekeliling mereka yang rata2 bukan dari bangsa dan mungkin bukan dari agama kita. bangsa2 lain dok memeluk buku setebal-tebal tidak, yang dua orang ni salik peluk2 pulakkkkkk....iskkk...dah le betul2 kat depan mata saya. memang dua-dua salah, tapi kalau saya diberi peluang salah sorang sapa yang boleh disekeh, memang saya sekeh jek budak P tu. sebabnya dia yang membenarkan diperlakukan sebegitu! lantaklah kalau nak kata saya apa....tapi meluap2 darah saya ketika terlihat tangan L di dalam sweater P tu dan terkuis2 di punggung P tu.....kalau adik saya memang saya lempang dah. dah kena lempang dah kalau adik saya. Alhamdulillah bukan adik saya. tapi kesal saya tetap berbuku.

p/s: otoko yang duduk sebelah saya pun macam tak sanggup nak tengok dan buat2 tido.

5 comments:

KAMATO said...

Aku baca pun geram, tapi mungkin jugak dia orang tu suami isteri

rudy bluehikari said...

sy y dah kawen nipun xbuat lagu tuh.adoi.

asuhara said...

kamato:
bro long time no see eh...
kalau pun suami isteri patut ke kelakuan begitu? tapi saya yakin budak2 tu belom kawin.

Rudy:
he he he

BalQis said...

sy belum pernah nampak dlm train lagilah, huhu...

tapi, kalau ternampak, memang malu betul, sduahlah pakai tudung! isk~

ya, kalau sudah kahwin pun takkan buat begitu, bukan?

Anonymous said...

滿..........................