Tuesday, September 2, 2008

Arigato Ghuzaimas

Pagi ni perjalanan ke tempat kerja penuh berkabus.
Dari jauh cuma nampak berbalam2 terbentangnya sawah yang hijau.
Selepas raya nanti, perjalanan saya ke tempat kerja tidak akan seindah dan nyaman seperti ini.
Saya hirup dalam2 udara segar dari tanah cik siti wan kembang ini.
ermm..rasa syahdu le pulak...

Semalam surat penangguhan tempat kerja baru sudah saya faxkan melalui naim.
Hari ini saya akan serahkan surat pelepasan jawatan saya pada pengarah.
Perasaan saya sekarang? entah, tiada perasaan macamnya.


Iro-iro arigato pada ketua fakulti saya yang banyak membantu dan menyokong saya.
Juga pada teman sekerja, saya amat menghargai setiap hari saya berada di sini.
Dan kawan2 blogger yang memberi pendapat.
- sebenar yang benar memang rumah no 1 pilihan saya, tapi kegembiraan dan kesedihan jika tidak dapat dikongsikan dengan keluarga dan saudara, apalah nilai semuanya. maka kerana itu saya memilih rumah no.2 - Ini pendapat saya setelah menimbangkannya.


p/s: doakan perjalanan kerjaya saya yang baru ini akan menjadikan saya lebih cemerlang! Yoroshiku onegaishimas!

12 comments:

FID said...

Assu-Imoto-chan,

Wa dapat kerja baru, ke mana kali ni?

Nasihat ni-chan,hem kalau ke
tempat baru kita kena sesuai kan balik dgn rakan2 sekerja, persekitaran esp dgn boss alamak ni yg paling ssh kan..

Apa2 pun Assu-Imoto-chan GAMBATE KUDASAI

napang said...

mai KL mai... hahaha.. ade mkn roti bakar tiap2 mlm nie... ahakss

asuhara said...

fid:
arigato ne, ni-chan.
Gambarimasssss!

Napang:
makan roti bakar bleh, tapi x nak yg mcm dolu!

terrarosa said...

Dear Asu,
ada sebab mengapa kita berdua shj ada berbalas komen di blog,
mungkin inilah ceritanya,

think positive ,
nanti kat KL ,awak bleh jumpa geng Soljah, dan bila awak dah ada keta, jangan lupa jemput saya pula, kita gelak sama2 :D

asuhara said...

terra:
haha...saya sedih ni tauuuu!(sebenarnya!)

artakus said...

waaah....masih nak rahsiakan ek tempat baru ko nih!

asuhara said...

artakus:

ha ha..biarlah rahsiaaaaaaa....
aku akan ber'jasa kepada rakyat'

FID said...

assu..
Dimana,kat mana pun kita berada kita kena ingat pada jati diri kita sendiri...SEMOGOA BERJAYA 7 jgn lupa update blog,, insyallah kita akan berjumpa 1 hari nanti

Kaff said...

JKR ke..kes kes kes

asuhara said...

fid:

arigato ne, ni-chan.
Insya Allah!

kaff:
sejak bila ada tekaria plak kat entri ni ek?..

Al-BIMA SAKTI said...

selamat cemerlang di tempat baru...

lensasinggora said...

testinggg