Thursday, June 12, 2008

vista

sebenarnya, saya hendak sangat share vista yang terlihat dari bilik tempat saya menginap ini....cuma, gambarnya akan saya upload kemudian ye.
kenapa eh, saya nak share vista ini dengan yang lain...dari jendela ini, saya dapat lihat terbentangnya selat melaka yang terpisah dengan adanya tanah pulau ini...dan pandangan yang terus ini akan singgah pada jambatan yang menjadi kemegahan rakyat pulau mutiara ini. Susah betul untuk menggambarkannya dengan kata-kata.... tapi di depan rumah tamu inilah bukit tempat saya meluahkan perasaan rindu saya dulu pada seseorang, yang tidak pernah saya beritahu pada seorang pun rakan2 saya. Sendirian mengimbau kenangan membuat saya kembali terjejak rindu itu. Semoga orang yang pernah saya rindukan itu terus berjaya dan cemerlang dengan dunianya. Insya Allah.
p/s: buat kawan saya yang seorang baharu terjun ke dunia pendidikan di Lumut dan seorang lagi yang sedang menanti keputusan agar dapat kembali bergelar pelajar- gambatte kudasai!

7 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Ah! Saya rindukan masa-masa bergelar penuntut.

ah tok said...

Penuntut cari pengajar atau pengajar cari penuntut. Zaman sekarang ni laa.... :D

KAMATO said...

kita dituntut untuk terus belajar dan belajar selagi mampu

terrarosa said...

welcome back Asu...
saya meme jeles giler ni....
best nyer dapat pulang semula to my second home !!
yup kita membesar dan mengenal dunia ALi Setan di sana he..he.he...
tiba2 teringatkan ALI saya , anak Pengerusi Majikan kita tu haa..haa.haa.... :D
banyak kali dah jumpa bapaknya... siALi mungkin dah ada anak 2-3 kot :P

asuhara said...

BP:
memang kangen sangat2 kan..

Ah Tok:
skarang ek..entahlah masa dah berubah, bdk2 skrang jumpa kita bila nak final je...

kamato:
Yup bro, itulah yg sedang saya lakukan

terra:
ali setan memang sinonim dgn hbp..ehehee..
Ali anak pengerusi majikan kita? sapa ek?

terrarosa said...

read my post about 31 Jump Street...
ader citer Ali , saya gelarkannya dengan the last Mohican
he..he..he...

asuhara said...

terra:

ooo that one ka...ehehehe