Thursday, May 29, 2008

akamerahred

bilik pensyarah 1 ala-ala baru dilanggar garuda. senyap. ramai yang ke dewan membuat persiapan terakhir untuk majlis konvokesyen pertama kolej kami. ada yang masih tekun menanda kertas peperiksaan.....dari sini, sayup2 terdengar bunyi gamelan yang diimport dari Pekan, Pahang bukannya Pekan Nenas ( err...kg saya tu....) err..kalau ghazal atau zapin mungkinlah! ghazal pak ngah balik kesukaan saya.... suki des! ( suka!)

lewat entri yang lepas, saya ada bercerita tentang rumah sewa baru, sofa merah saya dan ada yang nak tengok rumah baru saya tu. sebenarnya malu nak tunjuk, takut dikata menunjuk pulak. tapi..tak pe lah, saya tunjuklah mana yang ada ya!

saya juga sedang 'mengusahakan' khat geometri DENGAN NAMA ALLAH untuk diletakkan di dinding, entah bilalah agaknya dapat disiapkan! tak pe ek, sikit-sikit lama-lama jadilah kan.



p/s: aka = merah = red
gomen neh ( maaf ya) ...gambar2 hasil 'petikan' saya mungkin tak menarik, itupun dengan bantuan PS

12 comments:

lottery draw said...
This comment has been removed by a blog administrator.
fajar said...

lawa la rumah. teringat la pulak rumah di tanahair!

en_me said...

iye, pekan pahang dengan pekan nenas teww memang jauh beza.. pekan nenas dok katner? kampung me kat kampong melayu raya gitteww.. uhuhu

nash said...

gambattene...dah paham ke apa yg rudy tulis tu...??

CikguZue said...

salam ziarah...

teringin tahu, sudah lama berada di sana? atau sudah menetap?

cantik gambar2

musim bosan said...

ewahh akhirnya bjaya la mencorakkan umah ikut slera sendrik yekk.. cantek cantek.. jangan buh banyak sgt kang nak pindah blk Jb susah.. kerrr nak menetap sana 4ever?? jeng jeng jeng..

asuhara said...

fajar:
thanks. ehehehe..malu le pulak..

en_me:
terima kasih singgah blog saya. sekampung la kita..dah dekat sgt dah tu dgn kpg saya..

nash:
arigato neh, singgah blog saya.
huhuhu...bolom lagi laaa...nash tolongkan lah...onegaishimas!

cikguzue:
salam. terima kasih singgah blog saya. di sana? di negeri cik ct wan kembang ni baru setahun.

musim bosan:
heheheheh..akhirnya tul.
isk isk...menetap? tak tepikir akalku la tul aiii!

blackpurple @ jowopinter said...

Pekan nenas banyak nanas lagi tak?

Boleh masuk Anjung Seri.

en_me said...

kampong sawah yer?
walopun sudah banyak ladang nenas ditukar jadi ladang kelapa sawit yg lebih lumayan pendapatannya, tapi masih ada lagi pokok nenas ditanam disitu kannnss..

asuhara said...

bp:

Ada....tapi kat tpt2 tersembunyi laa...haaa..nenas tin dgn nenas godzilla byk ler...eheheh ek kan en_me?

en_me:

ekkkkk ( bunyik buzzer salah tu)

soulseeker said...

nice...

asuhara said...

soulseeker:
thanks singgah blog saya nih
and arigato for the compliment