Thursday, April 17, 2008

kecindan

tadi pagi saya dan kawan-kawan menghadirkan diri ke Dewan Istiqomah untuk mengikuti kursus pendek. Dewan ini terletak di tempat saya bekerja sahaja. Kursus pendek yang hanya mengambil masa 2 jam itu menemukan saya dengan perkataan kecindan ini.

Mungkin ada yang sudah lama bertemu, tapi penggunaan perkataan teknikal yang sering digunakan, sementelah banyak istilah dan perkataan-perkataan Inggeris yang di Melayukan agaknya menyebabkan saya tidak bertemu dengan perkataan ini. Atau mungkin juga dimensi pembacaan saya yang masih kurang! ( perlu membaca dengan lebih lagi nih!: ingatan untuk diri sendiri)

Sebenarnya sudah biasa saya temukan perkataan ini, cuma dalam perkataan yang lain iaitu H U M O R. (sebagaimana yang diterangkan penceramah yang tidak mahu dipanggil pencerahan, merupakan seorang ketua di Jabatan Bahasa Melayu IPKB)

p/s: jamuan kami dihidangkan dengan nasi dage (dagang) import dari Besut. Oishi!

7 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Kecindan?

Atashi:- FID DESU said...

apa ke makne nya?? tp nasi dagang tu mmg O ishi, neh Imoto-chan

asuhara sue said...

BP:
A ah..

Fid:
Kecindan tu Humor, kelakar

terrarosa said...

macamana nak kecindan dengan matematik ?
terpaksa goreng sedikit dengan citer2 lain ,biasanya citer dalam tv ,bab makan2 dan pasal artis... student memang suka bebenor
cuma lately...saya mula share citer2 motivasi dari buku2 yg saya baca, biar ade input laa sket kan ?

asuhara sue said...

terra:

Tu lagi bagus tu..cuma kalau buat cerita saya selalu kaitkan dengan durang jugak, biar durang participate dlm cerita saya tu, tak kiralah kecindan atau serious!

Good Luck!

Simanis said...

Thanks for your opinion. Actually, I've felt a LOT better now than before. Aku blajar tuk lepaskan rasa tak puas hati tu. Dah lbh kurang 10 hari le aku tak update blog aku. Hmm...ntah le...bukan serik or fobia nak nulis lagi....tp bz dok terobang sana sini....project tgh delay....paperworks byk le!! Dlm pale ni byk idea nak ku curahkan kat blog aku...tapi.....nantilah dulu. Penat keje during the day..and penat melayan 4 munchkins aku tu.....kul 9.30pm mata dah takleh tahan. Anyway, thanks gak kat terrarossa coz bagi motivation on controlling your anger.

asuhara sue said...

simanis:

aku mungkin tak dapat menolong 100%, tapi aku masih lagi orang yang kau boleh luahkan cerita if u need someone.
Dan aku bertambah lega andai blog ku ini dapat membantu dan memberi sesuatu yang positif walau bukan dari aku secara langsung!
Terra tu 1 ofis dgn aku.

beb! gambatte neh!