Monday, July 27, 2009

rehat


Saya ambil peluang berehat selepas terus bekerja sebaik sahaja balik dari rombongan makcik kiah ke tokyo natsu 2009. sepatutnya saya menghadirkan diri dikalangan ramai untuk menyaksikan konsert M.Nasir yang tiba2 terbatal 25.7 kelmarin. dahlah terbatal tanpa pengetahuan saya (mujur ada kawan yang bertanya), pihak penaja saya juga diam2 tidak mengeluarkan sebarang kenyataan riuh sebagaimana beria-ianya dia mengajak saya dulu. sabar jek la. kalau tak, bolehlah hujung minggu semalam saya menjemput 'buah hati' saya di kampung. ah.. tak sabar nak berada dalam 'dakapannya'. masih terus bersabar. perlu bersabar hingga hujung minggu inilah nampaknya.

jadi saya cuba betul2 berehat walaupun pada saya rehat paling berkualiti saya adalah bila berada di kampung. selepas melewati subuh, mendengar bunyi burung2 yang biasanya bising di pokok salam mak som atau di atas pokok mangga yang arwah abah tanam 34 tahun dulu. menghirup udara segar sambil berlegar2 dihalaman yang seluas gelanggang badminton itu, sambil2 memandang puncaknya gunung pulai yang berbalam2 dilapisi kabus. sugoiiii....biasanya waktu2 begini saya minta mak masakan sardin kari yang bakal dicecah dengan lempeng. macam waktu dulu2.natsukashi ne...

Insya Allah hujung minggu ini saya pulang ke kampung, melerai rindu pada mak dan kampung dan hero jepun saya-hideki-kun.

p/s: 3 hari selepas hari ini kamu akan hilang lagi dipandangan saya. gambatte ne!

9 comments:

KAMATO said...

selamat berhujung minggu dan melepas rindu

rudy bluehikari said...

ambui tahun ni dah berapa kali ulang alik nippon? saya juga yang xberkesempatan menginjak nippon sejak kali terakhir thn 2003. Entah kapan...dgrnya syarat ketat nak masuk kena ada dlm akaun simpanan 6k atleast dorg nak tgk.entah betul entah tidak.... nak ikutlah lenkali kalu ke sana boleh???

asuHara sU said...

KAMATO:
Terima kasih bro.tapi tak sempat jamah durian kampung la musim nihh...

rudy bluehikari:
hahaha..eh setahun lepas yang ke sana. ini pun pasal kawan2 mintak jadi tourist guide! oh pasal 6k tu betul tu.saya pun gelabah haritu jadinya. agaknya tahun2 depan naik lagi agaknya.

nak ikut?hehehe boleh jek. cadang nak tengok sakura pulak lepas ni!

artakus said...

hahahaha...bestnya dapat hirup udara subuh di kampung! sugoi! (hehehehe....betul ke tuh?)

FID said...

Assu.. kwaii neh gunung pulai time pagi2..

Eh! HYD heroin nya kuit tp yg kat BOF tu hero2 nya plk yg kuit2 ha3

asuHara sU said...

artakus:
betul la tu...sugoiii

KF:
hait!BOF tu assu x suka domyoji dia, rambut gulung lebih2 sangat!

FID said...

Imoto-chan

Jgn tgk yg tu, tgk yg lagi 1 tu kan kuittttt aje

terrarosa said...

saya yang balik kampung setiap hari pom , rasa tak puas nak balik lagi dan lagi....


hav fun beb !

asuHara sU said...

terra:

arigato ne terra chan!