Wednesday, February 18, 2009

rindu

sekarang dah tak macam dulu. dulu bolehlah saya meng'update' tegami ini hari2. setiap hari pasti ada masa terluang kerana semuanya mengikut jadual... sekarang ini....tiba2 saja mendapat email memberitahu ada meeting pada hari itu juga, ada discussion projek ini, kena pergi site untuk projek itu..urghhh...sebenarnya ini yang membuatkan saya bertahan mengajar dulu.
saya bukan mengeluh...sekali pun tidak. cuma mengiakan perbandingan yang PERNAH saya sendiri buat bagi menjawab soalan pelajar saya- mengapa pilih untuk mengajar?. tapi dulu saya membuat perbandingan tentang kerja sekarang saya melalui pengalaman teman2. nah! sekarang saya merasainya sendiri. dulu saya fikir saya tidak suka pada kerja2 rutin, yang melalui jadual yang sama saban minggu untuk 6 bulan/1 semester. memang benar kata orang ( mungkin saya juga pernah katakannya!) bila dekat, tak nampak...bila dah jauh, terkenang2. hik!
setiap minggu ada presentation projek baru untuk RMK 10. setiap kali presentation, terasa 24 jam seperti tak cukup...saat2 tertekan inilah saya mula merindu waktu2 saya mengajar, rindu sangat2....natsukashina...
apapun, saya bersyukur. ini semua cabarannya saya memilih untuk bertukar angin dalam urusan pekerjaan saya ini, setahun dua lagi biasalah saya dengan rutin yang tidak menentu ini. alah bisa tegal biasa juga akhirnya nanti kan? desho ne? tak lama lagi ( mungkin hujung tahun hadapan) kalau ke Jerantut dan dapat lihat klinik kesihatan bersebelahan perpustakaan terbina, itulah projek sulung saya di sini! matte kudasai
p/s 1: semalam merasa makan sup di jalan doraisamy.pernah rasa? dia punya rasa...perghhh!
p/s 2: kawan2, kalau ada salah bahasa jepun saya, tolong betulkan ya, saya dah lama tak buat ulangkaji nihongo!

1 comment:

terrarosa said...

i'm back babeh..
ekekeke bermula tahun ni...
rutin saya betul-betul berlangsung dari jam 8am - 5pm..
selebihnya saya tumpukan kepada potensi diri yg perlu dilayan ngehngehngeh...

success breed success beb !
let's play the GAME of Life..