Monday, September 8, 2008

kerabu

Minna,Salam Ramadhan,

dah seminggu berpuasa, semalam baru saya berkesempatan ke pasar ramadhan. Itu pun terdorong dek kerana kata2 pengarah yang beria-ia ingin mencuba pelbagai makanan yang hentai (pelik) macam jala mas, buah tanjung, t**k itik dan ayam percik di roundabout yang selalu panjang barisannya. saya sudah menetapkan tidak mahu memasak semalam, jadi objektif saya ke pasar ramadhan cuma untuk membeli rojak mamak ( memang mamak pun yang jual) + kerabu kaki ayam (berani try?)+ air buah. cukuplah kan...

rojak mamak ni memang sedap, saya dah try puasa tahun lepas, dan alhamdulillah, rasanya masih sama, cuma kurang pedessss. kerabu kaki ayam pulak, rasa sosnya macam kerabu2 siam yang lain juga, cuma bahan utama adalah kaki ayam...pelik ek?... rasanya? macam tu lahh....tapi untuk saya jadikan makanan kegemaran mungkin bukan selera saya.

kredit gambar kpd resipi.net (kerabu sebenar tidak sempat ditangkap gambarnya!)

ada 2-3 lagi makanan yang saya nak cuba atau ulangan mencuba sementara saya masih di sini macam...somtam( kerabu betik muda), sata, nasi kerabu, nasi air tikri ,dan air kelapa+ais krim...ehehehe puasa2 sibuk cerita pasal makanan eh? maklumlah, selepas ni tak kan dapat rasa seasli yang di sini kan.

p/s: ku mengharapkan ramadhan, kali ini penuh makna, agar dapat ku tempuhi dengan sempurna.....

2 comments:

zal said...

best nya, blh beli je.. tak perlu nak masak mcm kat sini...

asuhara said...

zal:
selalunya saya masak sendiri, baru puas hati....banyak faedahnya masak sendiri!