Thursday, June 19, 2008

reaksi

ketika saya di penang, saya mendapat panggilan dari kenalan baru.
lama juga kami tidak berbual sejak pertama kali dia menghubungi saya.
Gomen neh, saya terlupa siapa awak...
pada saya, suaranya sama dengan milik rakan saya, cumanya selepas dia berkeluarga dan menguruskan firmanya dan saya juga sibuk dengan rutin harian, jadinya kami sudah lama tidak saling menghubungi.
betul tak papa mimi?
Jadi saya mengandaikan papa mimi yang menghubungi saya itu.
tapi saya salah.

kesal
saya tidak menyimpan nombor hp dia...hontto ni gomen nasai!
jadi saya tak dapat meneka siapa dia.
kesal

seingat saya entah berapa kali sudah saya suarakan kata maaf,
maaf ya sekali lagi!
sudah disimpan nombor taliannya di dalam hp saya yang tidak berkamera itu
dan dia sangat sibuk sekarang menguruskan tugasannya.
saya tahu dia sangat sibuk kerana esemes saya tiada balasan.
atau , entah...saya tak mahu berbarangkali mengapa dia tidak membalasnya.
saya yakin dia sibuk.
sangattt sangat sibuk.

saya teringat salah satu pertanyaannya:

" macamana kalau tiba-tiba sekarang ni, ada orang ketuk pintu dan saya orang yang ada depan pintu awak?"

" saya jawap je la salam awk" kalau tak silap itu jawapan saya.

tapi barangkali dia tak puas hati dengan jawapan saya berdasarkan intonasi suaranya di hujung talian.

" then?" dan soalan lagi, dan lagi soalan...hurm..bepeluh jugak nak menjawap tu. hahaha. dia pun ketawakan saya terkocoh2 memberi jawapan.

saya beri jawapan dan jawapan, tapi masih tak dapat memenuhi kehendaknya, barangkali.
Last-last saya katakan yang saya tak tahu apa reaksi yang perlu saya tunjukkan kalau itu berlaku kerana saya tidak ada pengalaman begitu.

Agaknya apa reaksi yang perlu saya tunjukkan kalau dia atau sesiapa yang sedang bercakap dengan saya ditalian dan betul2 muncul di hadapan pintu saya?


hasil kerja rakan yang berhijrah dari bergelar arkitek kepada jurugambar.
ada yang berminat boleh hubungi LensaSinggora

p/s: saya betul2 tak tau!

6 comments:

Sastri said...

err... kalau saya dalam situasi itu, mungkin hanya mampu tersenyum... :D

en_me said...

follow the white rabbit (mcm citer matrix tewww).. btw, gambar awak chanteqqqz

shinO サイフル said...

kalau sy...ermm buat3 terkejut..pastu senyum ar..:P

asuhara said...

sas:

agaknya kan...

en_me:
amboi aiii siap ada arnab lagik!

shino:
ha ha...mochiron!

KAMATO said...

layan le sebagai tetamu sewajarnya......

asuhara said...

kamato:
yup bro memang itu sewajarnya..
tapi tak tahulah kalau cuma singgah tapi tak masuk