Wednesday, May 21, 2008

mochiron

1
saya dah pindah rumah. walaupun masih belum 'kerasan' tapi pernah juga tertidur lena terus-terusan walau bunyi handphone menjerit-jerit di bawah bantal. ehee...( err..sebab hujan tuu....)

2
semalam 2 kertas teori saya telah selamat dijawap pelajar dengan selamatttnya. Saya belum terima kertas jawapan dari Unit Peperiksaan....saya berkira-kira...

soalan objektif+jawapan ringkas+3 soalan essei x 60++= berpinar bijik mata...
+
2 sets of drawings ( 1 st project = 5 kpg + 2nd project + 4 kpg = 9 kpg) x 37...fuh..


nak menanda juga perlu jaga emosi, supaya tenang dan lancar prosesnya nanti.


3banyak yang perlu disediakan untuk menghadiri acara ini, pelajar di sini bukan seperti kita waktu di uni, boleh dilepaskan dan dipercayai untuk menguruskan sesuatu acara. pelajar di kolej ini perlu dibimbing, tapi saya sengaja melepaskan sedikit demi sedikit dan memberi kepercayaan pada mereka untuk memikirkan dan melakukannya sesama-sama mereka. semoga usaha saya boleh mengubah perspektif pelajar-pelajar saya, sama ada pada titik lenyapnya atau pada projectionnya. perubahan kedua-duanya atau hanya 1 diantaranya pun pasti mengubah dimensi pemikiran warga kolej ini. Insya Allah....yang positif lah!

4
masalah kad kredit saya yg digunakan oleh pencopet di dalam surau 2 tahun dulu telah berjaya saya selesaikan ( hampir selesai sebenarnya). kerana sidurjana itulah, hidup saya tak keruan. tapi saya sudah maafkan dia, saya yakin pembalasan Tuhan lebih bererti. dan saya yakin tenang itu hadiahNya buat saya.

5
atas kesilapan saya sendiri membilang hari, saya terlepas peluang yang memang saya sia-siakan di hadapan mata saya . saya berjanji tak akan mengulanginya. namun saya tetap percaya ilmu yang telah saya perolehi sebelum ini telah membuat saya lebih gembira, walau watikah sarjana tidak menjadi nyata. dan mungkin jika tidak kerana ilmu itu, saya tidak yakin mengembara negeri asing. Terima kasih TPRG!


p/s: mochiron ( of course!)

6 comments:

SangPelangi said...

aku baru nak berjinak2 dengan Dragonzakusen tuh.. mari kita tonton sama2.. yeahhh....

p/S: mane gambar umah sewa baru? takdak pong??

asuhara said...

sang pelangi:
umah sewa baru belum sempat nak decorate la..tgh bz marking paper final nih! tungguuuuuuuu...!

KAMATO said...

murah hati kau memafkan sipencopet itu.....

asuhara said...

kamato:

bro, kalau aku x maafkan dia pun, apa yg aku dapat kan?

MaL said...

good for u dah pindah umah baru.. hope u lg gembira..

good for u at least setel gak kes kad kredit tu..

good for u gak sebab nak kena tanda kertas peksa banyak2.. huhuhuhu.. selamat ye kak..

asuhara said...

mal:

thanks..thanks...
shower me with that words...
huhuhuhuhu....