Monday, April 28, 2008

pindah

akan berpindah juga saya akhirnya.
dari sebuah rumah yang dikelilingi pokok rambutan rendang , ke rumah teres 3 bilik yang juga comel dan sesuai untuk saya duduk sendirian. Supaya mudah saya senggarakan sendirian (orang comel kena duduk di rumah yang comel juga! [ baca: perasan]).

Lama juga saya mengambil masa untuk mencari rumah sewa. Padahal ketika saya tidak memerlukannya, ada saja laa kelihatan iklan rumah untuk disewa di sekitar tempat kerja saya ini. Nampaknya power of attraction saya belum power lagi...Atau mungkin kaedahnya kurang betul yang saya praktikan itu....tabun (mungkin)...

Tapi syukurlah, mungkin itulah rumah yang sesuai saya duduki sehingga ke saat saya perlu berpindah lagi, yang saya tidak tahu bila masanya. Entah mana tahu, diarahkan berpindah besok, pun saya tidak tahu, hanya Dia yang tahu segala-galanya.

Mujurlah barang saya tidak sebanyak mana pun, maklumlah baru setahun berhijrah ke sini, dan sendirian pula, jadi barang-barang yang ada pun mungkin cukup dimuatkan dalam sebuah kereta dan sekali angkat sahaja. Lainlah kalau ber-2 atau ber-3 atau beramai-ramai kan..
ketika inilah saya teringatkan, kalaulah di tempat saya ini adanya perkhidmatan memindahkan barang seperti yang biasa saya lihat dalam drama-drama jepun itu, mungkin lebih mudah kerja saya. Tapi macam saya katakan tadi, mujurlah barang-barang saya belum banyak!

p/s: Happiness




No comments: