Sunday, July 6, 2008

kinoh

khamis, terma esemes dari shuhie, katanya sedang tunggu flight ke hakodate.

jumaat, terima lagi esemes shuhie, di hakodate selepas menjamu giant crab ( kami panggil ketam bulu!), kepah bbq, melon manis dan sotong besar.
gembira.
terima lagi esemes; sedang dalam perjalanan ke saporo.

sabtu, tiada lain...esemes shuhie lagi. sedang menanti waktu konsert bermula di dome.

rancangan itu, rancangan kami bersama.
semua esemes saya baca dengan entah apa rasa, berbisik sendiri memujuk diri....sabarlah, bulan depan diri ini ke sana juga. saat ini, tu...tu...anak muda patut dititipkan ilmu.

masih khamis: dapat ajakkan berbual di ym.

dia : kau bila nak kawin?.
saya : cheh tak ada soalan lagi best ke kalau ber'ym' ?
saya lagi : bila kau nak mati?. soalan dia saya jawap dengan soalan (ini idea dari blog yang pernah saya baca. gomen. saya lupa empunya diri).
senyap.
saya sempat pergi fotostat. masih belum berjawap. lama. saya tunggu reaksi dan jawapannya....terbiar soalan saya....saya harap dia faham: jodoh juga ditangan tuhan sama seperti maut.
errr....kasar ke jawapan berbentuk soalan saya itu?

jumaat lagi: tiada elektrik sehabis balik dari pejabat mengambil barang yang tertinggal. hangat. saya esemes pada kawan-kawan. mengadu nasib kononnya. kalau mengganggu rutin harian, maafkan saya.

sabtu juga: pertama kali ke pasar bandar yang pasirnya mahal ini. macam-macam ada. sayur, ikan, ayam, kuih, tudung, baju, kain, kasut...kan dah kata macam-macam ada tadi....menarik, saya teruja dengan udang yang segar-segar, terus saja memilih dan ditimbang 300g beratnya...cukuplah saya seorang. mata tertancap pada pakis perak...masak lemak sedap kata makcik yang menerima bayaran...tapi saya lebih suka tumis saja...dibibir cuma senyuman selepas ijab dan kabul. balik, kehangatan dari pasar terbawa ke dalam rumah. picit suis kipas, tak bergerak semilimiter pun bilahnya. sah! tiada bekalan lagi!
saya, esemes lagi pada kawan-kawan buat pembunuh tekanan. sudahnya udang kemana, pakis kemana!

pagi ini: entah apa yang gembirakan hati saya, melalui sawah padi yang terbentang mulut terkumat-kamit menyanyi lagu ULFULS ( kata kawan saya lagu ini pembangkit semangatnya)

p/s: baru saja terima esemes shuhie di dome, katanya dapat melihat mereka dengan jelas. tak sia-sia korbanan masa dan segalanya kesana. saya di sini sedang menekan papan kekunci.

2 comments:

rudy bluehikari said...

wah nak ke hakodate kah? nak ikuttt....

asuhara sue said...

rudy-san:
ehehe...kalau ikut perancangan, gitu la.jomlah, bawak suri dgn hero rudy-san skali!