Tuesday, July 29, 2008

kaze

pada fikiran saya, cukuplah dengan menelan ubat batuk dari farmasi dan pil untuk demam titipan doktor semasa demam yang lepas, tapi hari ini saya rasa seperti ingin berehat sambil berbaring saja kerana kondisi badan yang tidak selesa, namun banyak kerja yang perlu saya selesaikan apatah lagi saya akan mula bercuti minggu hadapan. bertahan sedikit ya Su!
Inilah kifarah untuk saya. Syukur padaNya kerana masih mengingati saya. Alhamdulillah.

walau dalam begini, saya tetap gembira kerana semalam seorang lagi ahli baru muncul dalam keluarga kami. Yani, adik saya selamat melahirkan seorang putera. Maka kerana putera yang lahir, dia diberi mandat sepenuhnya untuk menamakan putera sulung itu. Pernah bertanyakan pendapat saya tentang nama Mohd. Hajime ( kerana yang pertama) tapi disangkal kuat suaminya kerana terkesan dengan sejarah rakan sekolah yang punya nama serupa yang punya cerita tidak enak. Pernah juga saya sarankan untuk letakkan nama Mohd. Niji (pelangi) ehehehehe.....Erm.... tunggu sajalah apa nama cucu putera mak saya yang ke-6 ini. Yani & Ashari: Omedetoooo!

p/s: Kaze ( cold/demam), Hajime ( pertama)

16 comments:

artakus said...

ko taruk je dalam bahasa melayu. mohd pelangi ke, abdul rajin ke. ahmad nisfu pun ok! hehehehe

asuhara sue said...

artakus:

weh tu bukan anak aku lerr...anak aku pung tak naknyer aku letak nama cenggitu weh!

Atashi:- FID DESU said...

Assu,

Tahniah / Omedeto..syukur Ibu & anak selamat.. mesti COMEL kan? letak gambar nya kat sini...
Hem! batuk/selsema jgn di buat main, rakan2 sekerja kat sini ada yg kena masuk hospital ooo 3migu mcm dlm jail kata dia..ha3

Assu, tak de 8TV kat sana hem tak pe nanti ni-chan post kan CD nya.. tugu ni-chan burn dulu eh! guna alamat Terra....tp ckp dulu dgn Terra ok tak

terrarosa said...

kf,
amboi dah pandai cetak rompak nyer..alamat saya gan Asu sama .. kalu Asu tak nak bagi tau nama sebenar...guna nama sya pun takper

Asu,
bila nak pasang bunga api kat blog ni..tanda cuti dah lulus :D kabbooommm !!!

asuhara sue said...

fid:

ni-chan thanks. skrng ni tengah tengok nihon dorama: maou starring ohno satoshi and toma based on drama korea:The devil. Ni-chan ada tengok tak? err..kalau ada dvdnya nak pinjammm....tengok kat veohtv tak complete laaa...

terra:
keskeskes...alhamdulilah la...bagi gak si 'comel' tu lepaskan saya nih! weh tu bukan bunyik bunga api tu, tu bunyik meriam!

Unknown said...

letaklah nama mohd takeshi..mesti macho habis dah besar nanti mcm hero jepun tu..

malkomal said...

wah ckpkan congrats kat adek akak ek.. tu yg secret recipe kan? boh nama yang sedap2 lagi menggiurkan yek.. ahaha apa ko ingat kek..

asuhara sue said...

kaf:
wah kau mesti erpengaruh dgn hero jepun tu ek

eves:
ahahaha...apa ko ingat kek?
dia kata maybe Mohd Hideki Hakim la tul.

Anonymous said...

nama yang bagus..

asuhara sue said...

mohd hafifi:
semoga personalitinya nanti mencerminkan namanya nanti...

Atashi:- FID DESU said...

Terra,
kerja sampingan, mana tau kalu dah tutup kilang ni ada lah profesion baru .. ha3

Assu,
Hem the devil yg Korea tu alamak lembab nya mcm nak senggok2 tengok, promonya bagai nak rak sbb heronya JJH yg jd Putera Shin dlm Goong Princess Hour tu. DVD nya dah di beri pada kawan kat KK, Sabah. Kalu yg Surgeon Bong Dal He tu mmg ada pada ni-chan sbb rasa pelik sgt cara hero nya nak pikat perempuan mcm comel aje gitu, tp kalu kena dgn dr sendiri mesti takut, tp yg ni mmg ni-chan rekomen abis.
Jgn tgk kat veoh kan dah kena block olh kerajaan tgk kat my soju kan banyak

Simanis said...

Mel,
Congrates to yani and hubby. Bertambah lagi anak sedara ko. Mak sedara nye? hehehe....la nih musim demam le beb. Haku nih pun baru baik demam. Anak beranak kena you. Lama lah tak hapdate blog aku. erm...

artakus said...

ape kata, ko usha akak ko tu supaya dia ubah huruf 'k' tu kepada 'l'. maka jadik la nama Mohd Hideki Hal....well, u know! :p

rudy bluehikari said...

kaze wo hikanai you ni. daiji ni shinasai. ;)

asuhara sue said...

Fid:
Ni-chan, arigato ne! dah x minat la tgk drama korea, nak tgk The Devil pasal x sabar nak tau ending Maou tu..ehehhee...

simanis:
tu la lama aku tgk blog kau tak ter'update'

artikus:
alloo, adik aku ler....aisehhh!

Rudy-san:
Mochiron ne!

artakus said...

ooo...ye ke? silap status la ni! gomeeeen...!!!